Saturday, May 25, 2013

Bretagne - Dag 1: vrijdag 17 mei 2013

17.05.2013

Off we go!

Het is eindelijk zo ver. We vertrekken vandaag richting Bretagne. De koffers zijn gepakt, maar de auto moet nog wel worden ingeladen. Die ochtend staan we om 7 uur op. We ontbijten eerst, daarna gaan we nog even onder de douche, doen nog een kleine afwas, ruimen op en maken ons klaar voor vertrek.

Duffy en Hamish mogen ook mee.

We vertrekken rond 10 uur. Voordat we echt op pad gaan, tanken we de wagen nog eerst even vol. Het is de eerste keer dat we met de wagen op vakantie gaan, dus dat is extra spannend. En we hebben geluk. Van de ochtendspits in Antwerpen hebben we alvast geen last meer en ook in Gent en Kortrijk kunnen we vlotjes verder rijden. Voor we het weten zitten we dan ook in Frankrijk.

Het is half 1 wanneer we besluiten even te stoppen om te pauzeren en een hapje te eten. Het wordt de Autogrill in Wancourt. Hendrik kiest de Cheeseburger met Bacon, frietjes, een cola en als dessert een flantaart. Sarah gaat voor de gewone Cheeseburger, frietjes, een sprite en een crème brulée.

De hamburger was best lekker, maar het dessert was helaas veel te koud. Na de maaltijd rijden we verder. In België hebben we regen gehad, maar ondertussen is het droog.

Nog enkele mooie landschappen onderweg.

In de buurt van Le Havre stoppen we nog even om te tanken. We zijn ondertussen over de helft van de reis. Het duurt nu niet lang meer of we rijden over de Pont de Normandie. Ik had op internet gezien dat deze best wel indrukwekkend was. En dat was niet gelogen. We vonden het beiden alvast een belevenis en we genoten van het uitzicht.

Pont de Normandie

Het is half 5 wanneer we in de buurt van Caen stoppen om nogmaals de beentjes te strekken, naar toilet te gaan en wat te eten. Hendrik kiest voor een belegd broodje Sand Pavot Poulet. Dit is een broodje met sla, tomaat, kip en een soort mosterdvinegraitte. Heel erg lekker! Sarah gaat voor de Palmier, een bladerdeeg gebakje. Ook erg lekker en veel! We nemen er nog een koffie bij.

Wanneer we terug vertrekken, belanden we onmiddellijk in de file. Jammer maar helaas. We kunnen gelukkig wel doorrijden, al is het wel tegen 30 km per uur. Helaas begint het ook te regenen. Na een kleine 20 minuten is de file opgelost, maar het regent nog steeds. Wat later komen we ook echt in een heuse wolkbreuk terecht. Het water komt met bakken uit de lucht. Af en toe zien we ook een bliksemschicht.

Maar ook hier komt gelukkig een einde aan. Het klaart op en de rest van de rit genieten we van een stralend zonnetje. We naderen onze bestemming en af en toe zien we de Mont St. Michel opduiken. Al is het maar in de verte.

Rond 7 uur komen we dan eindelijk toe in Pontorson. Een klein stadje op zo’n 7 km van de Mont St. Michel. We logeren in Hotel Montgomery en het duurt niet lang voor we onze bestemming bereiken.
Het hotel is een 16e eeuws gebouw en het is prachtig. Het inchecken verloopt heel vlot en het hotel is heel netjes. We krijgen kamer 25 met uitzicht op de binnentuin. Niets op aan te merken.

Sarah stuurt eerst nog een smsje naar het thuisfront. We zetten de eerste foto’s op de laptop en laden de batterij weer op. Daarna kijken we nog wat tv en kruipen vroeg onder de wol. Morgen wordt weer een lange dag!

1 comment:

1. Goed begin van de vakantie! Die brug is zeker adembenemend en wat een mooi hotel.

ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...