Monday, October 14, 2013

Disneyland Paris: Woensdag 9 oktober 2013 - Deel 2

Meeting royalty

De weergoden zijn ons niet goed gezind en het blijft regenen. Door de regen banen we ons een weg van Adventureland naar Fantasyland. Ik wil graag kijken of we een ticketje kunnen halen voor het Princess Pavilion. Toegekomen bij The Old Mill zien we niets wat er op duidt dat je hier ticketjes kan halen. Geen tafeltjes, geen paraplu, geen wachtende mensen, geen CM's. Vreemd. Dan maar even kijken bij de ingang zelf. Daar vinden we een CM die ons weet te zeggen dat je geen ticketje meer nodig hebt, maar dat je gewoon de wachtrij in kan.
Perfect! We krijgen nog een kaartje met daarop het uur dat we binnen zijn gegaan. Er wordt gevraagd om dit kaartje aan de CM op het einde van de rij te geven.
De wachtrij bedraagt 40 minuten... snel aanschuiven dus. Ondertussen staan we uit te regen en kunnen we een beetje opdrogen.


De wachtrij in het paviljoen blijft mooi. We amuseren ons met het maken van foto's van de glas-in-lood ramen en de glazen voorwerpen uit de prinsessen-films.
















Na een kleine 40 minuutjes komen we bij het einde van de rij. We hebben elke prinses in het park al ontmoet, maar nog niet allemaal in het Princess Pavilion. Belle is mijn favoriete prinses, dus ik zou het liefst bij haar terecht komen natuurlijk.
Aan het einde van de rij praten we nog even met de CM van dienst. Hij vraagt of het de eerste keer is dat we hier komen. Nee hoor, dat is het niet. Wanneer hij vraagt welke prinses we al gezien hebben. Spannend. Als we niet bij Belle terecht komen, dan hoop ik op Rapunzel of Ariel.
Wanneer we nog even moeten wachten aan de zijkant van de fotolocatie, ziet Hendrik de prinses 'met de blauwe jurk' achter hem doorlopen. "Cinderella? Of Aurora?" vraag ik aan Hendrik. "Nee, die met haar lichtblauwe jurk en rode haren". Oooh, Ariel!!!

En ja hoor, even later komen we terecht bij Ariel.
Ze is heel erg lief en vraagt waar we vandaan komen, hoe onze dag tot hier toe al was etc... Ze bekijkt en tekent ook even mijn fotoboek. Na het maken van de foto's vraagt ze aan mij of Hendrik mijn prins is. Ja hoor! Ze stelt voor om nog even een foto te maken met hem er bij.

Let vooral op mijn natte broekspijpen.
 
 
 
Foto's van de Disney-fotograaf.
 





Ik vond het zelf een hele leuke pose, hoe ze er bij ging zitten!

Helemaal happy verlaten we het Pavilion. Weer een hoogtepunt erbij! We zien nog op de schermen dat de andere prinses Belle was. Ik baal lichtjes dat we niet bij haar terecht kwamen, maar was ook wel erg blij met Ariel. We zijn 4 dagen in het hartje van de magie, dus we kunnen nog altijd een keertje terug komen.

Eenmaal buiten regent het nog steeds. De poncho's worden weer aangedaan en we lopen terug richting het kasteel. We bezoeken nog even de draak onder het kasteel en zetten onze tocht daarna verder naar Discoveryland.


Going to space!

In Discoveryland willen we graag Space Mountain en Buzz doen. Ze hebben beiden gelukkig een korte wachtrij. Beginnen doen we bij Space Mountain. Om één of andere reden denk ik altijd 'oooh, yes, we zijn in Disneyland!' als ik het eerste infoschermpje zie met de dame die de uitleg geeft. Geen idee waarom ik dat altijd denk. Misschien omdat Space Mountain mijn favoriete attractie is? Er verschijnt dan ook altijd een grote glimlach op mijn gezicht wanneer we het gebouw binnen wandelen.

Ik zag pas thuis Hendrik zijn gezicht op de foto. Geweldig. :-)

Na Space Mountain is het dan de beurt aan Buzz. Hier nemen we even de tijd om de wachtrij te fotograferen. Wat blijft deze toch mooi aangekleed!















Nog even wat zelfportretjes maken.... en dan.... schieten maar!
 
 
Ik ben helemaal niet goed in dit spelletje, dus het is Hendrik, die naar goede gewoonte, wint.
 

 
Sleeping Beauty
 
Wanneer we Zurg verslagen hebben wandelen we weer naar het kasteel. Eindelijk, het is ook droog. Of toch voor even.
We wandelen naar boven en we bezoeken het sprookje van Sleeping Beauty dat wordt uitgebeeld door middel van (voornamelijk) glas-in-lood ramen.
 


 


















Spin round and round.

Het is Halloween in Disneyland en dat betekent Villains! We zijn nog een beetje te vroeg en hebben nog tijd voor een rondje Mad Hatter's Tea Cups. Bij Fuente Del Oro hebben we nog een bonnetje gekregen voor een gratis koffie, chocomelk,... Deze kunnen we gaan halen vanaf 15 uur. Dat doen we dan ook. We halen een chocomelk bij Au Chalet De La Marionette en zetten ons even rustig op een bankje. Zo'n warme chocomelk doet deugd met zo'n miezerig weer.



En draaien maar!



It's Good To Be Bad!

En dan is het Villain tijd... maar niet voor even geluisterd te hebben naar The Fabulous Hallo-Swing Orchestra. Zij spelen een streepje Halloween muziek.



En dan is het echt Villain tijd.
We gaan eerst in rij staan bij Hook. We hebben hem al een paar keer gezien de afgelopen trips, maar ik heb nog geen foto met hem. Hij heeft het vrij druk en Hendrik kan niet dichter komen om foto's te maken. Ik ben al vrij snel aan de beurt en vraag aan de CM of hij een foto wil maken. Ja hoor, dat was geen probleem.



Bah, ondertussen begint het weer te regenen. Maar dat kan de pret niet drukken. Facilier houdt het liever droog en hij neemt iedereen mee het kasteel in.





Wat verder staat Jafar. Ook hem hebben we al een aantal keren gezien, maar nog nooit een foto mee gehad. Tijd om daar nu verandering te brengen. Ook hier zijn we snel aan de beurt.





Naast Jafar staat Maleficent. Deze laten we even voor wat het is. Achteraf gezien hadden we beter even gewacht, want dit was de enige keer deze trip dat we haar zijn tegengekomen.

Nog wat verder staat Cruella. Toch wel één van mijn favoriete Villains. Ik wilde haar dan ook graag mijn boek laten signeren. Ook hier duurde het niet lang voor we aan de beurt waren. Ik hou er van haar uitbundigheid. Ze werd helemaal gek toen ze het boek zag. "Aaah, 2 pages dedicated to me!!! Now that's what I call a piece of artwork". En ze toont het boek aan iedereen die er rond staat. Ze vroeg waar ze mocht signeren. Ze kreeg van mij de eerste pagina van m'n boek. Ze mocht hem helemaal gebruiken en dat doet ze dan ook. "The first page of this masterpiece for the best person".
Daarna moest ik nog even mijn beste pose laten zien voor de foto. "That's what I mean!" riep ze nog.








 



Helaas zijn de foto's niet allemaal even scherp.

Oh Cruella, I just LOVE her! Al weer een hoogtepunt van onze trip.

Wordt vervolgd.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...