Thursday, June 6, 2013

Disneyland: Dag 8, deel 2: vrijdag 24 mei 2013

24.05.2013

Prinsessen

Iets wat niet mag ontbreken elke trip, is een bezoekje aan het Princess Pavillion. Door alles wat er gebeurd is, hebben we de kans niet gekregen om de prinsessen (of toch eentje) te zien. Maar daar willen we vandaag verandering in brengen.

Sinds kort is er een nieuw systeem. Je kan niet meer zomaar gaan aanschuiven om een prinses te zien, maar je moet eerst een kaartje gaan halen. En dat is wat we nu dus gaan doen.
Het is een beetje een vreemd systeem. Er is een rij voor in de rij te gaan staan om een kaartje te bemachtigen. Vreemd dus! In de eerste rij wordt gevraagd om maar met één persoon in de rij voor het kaartje te gaan staan. Ik besloot dat ik zou wachten en Hendrik zou op een bankje gaan zitten. Bij de ingang van de 2e rij werd mij gezegd dat als ik met 2 personen naar binnen wilde in het Princess Pavillion, ik 2 toegangskaartjes nodig had. Dus huppakee, ik de rij weer uit om Hendrik zijn jaarpas te gaan halen, ik kon gelukkig zo weer naar binnen.

In de 2e wachtrij (de wachtrij voor de tickets) brak er even paniek uit. Tegen de Britse vrouw voor mij hadden ze niets gezegd van tickets. Ze had enkel maar haar eigen toegangskaartje en ze moest voor 8 personen tickets hebben. Tegen een Britse vrouw wat achter me, werd er ook gezegd dat als ze met 2 personen naar de prinsessen wilde, dat ze dan 2 toegangskaartjes nodig had. Verwarring alom!

Verder ging het goed. De rij ging snel vooruit en voor ik het wist had ik een kaartje voor 2 personen bij de prinsessen. Het was iets na half 11 en we konden pas binnen tussen 11.20 uur en 11.40 uur. (De Britse vrouw heeft trouwens een kaartje voor 8 personen gekregen, ondanks dat ze geen 8 toegangstickets had).

Wij besluiten nog wat rond te wandelen en wat attracties te doen. Hendrik had gezien dat bij de bootjes (Les Pays Des Contes De Fées) nog een treintje reed.... Casey Jr. dus. We hebben deze attractie eigenlijk nog nooit gedaan. Hendrik wil hem graag doen, dus we besluiten aan te schuiven. De wachtrij staat op 120 minuten, maar we hebben beiden wel door dat dit niet klopt.

Na een klein kwartiertje staan we aan het begin. Er is een CM in opleiding, wat even voor verwarring en vertraging zorgt, maar het duurt uiteindelijk niet lang voordat het onze beurt is.

 
Kasteel gefotografeerd vanuit Casey Jr.


Daarna maken we nog een rondvaart in de bootjes door Les Pays Des Contes De Fées. Als klein meisje vond ik dat een fantastische attractie. En nu nog steeds is het even een rustmoment tijdens een drukke Disney dag.
We merken dat het weer begint te overtrekken en het duurt niet lang voordat de eerste regendruppels vallen. Op dat moment is er ook een panne en staan de bootjes stil. We besluiten om ons niet nat te laten regenen en trekken onze poncho's aan. Gelukkig hebben we dat gedaan, want het begon steeds harder en harder te regenen. Na enkele minuutjes kwamen de bootjes gelukkig weer in beweging.







 











Time for a royal encounter!

Wanneer we Les Pays Des Contes De Fées verlaten, schuilen we eerst even onder een brug. Het regent nog steeds, maar niets aan te doen. We hebben nog even de tijd om naar toilet te gaan, maar daarna kunnen we naar binnen bij de prinsessen.

Wanneer we binnen willen gaan, zien we prinses Aurora het pavillion binnen lopen. We konden haar nog net opmerken, maar we konden niet zien wie de andere prinses was. Mijn hart ging al wat sneller slaan, want ik had Aurora graag ontmoet. Zij is namelijk de enige prinses (die in Parijs te zien is) die ik nog niet ontmoet heb.





Binnen gaat het snel en voor we het weten staan we vooraan. Ik hoop nog steeds stiekem dat het Aurora (of Belle natuurlijk) gaat zijn die we dadelijk te zien gaan krijgen. De CM's zitten met elkaar te praten over het feit dat de prinsessen dadelijk gaan ruilen. Ruilen? Nu al? Aurora is amper 10 minuten geleden binnen gegaan.

Tijdens het wachten vraagt de CM vraagt ons nog waar we vandaan komen en welke taal we spreken. Wanneer we Belgium zeggen, verstaat ze ons eerst niet. Oops! We leggen dan wat uit waar België ligt en dat we Nederlands spreken, maar dat er in ons land ook mensen zijn die Frans en Duits spreken.
Wisten wij veel dat ze de prinsessen briefen!

Het wachten werd beloond en groot was mijn verbazing toen we Aurora zagen. Helemaal hyper begroette ik haar in het Engels. Nog groter was mijn verbazing toen ze doodleuk in het Nederlands begon terug te praten. Ze begroette ons en zei dat ze het fijn vond ons te ontmoeten. Dat is geheel wederzijds natuurlijk. Ik zei haar dat ik echt heel blij was om haar te ontmoeten. Ik had ondertussen mijn fotoboek in mijn hand en we gingen er in bladeren. Ze vroeg of ze er zelf ergens in stond en ik toonde haar de pagina van Aurora in de parade. Ze vroeg of ik wilde dat ze op die pagina tekende, maar ik verkoos vooraan in het boek. Toen ik het boek op de grond tegen de muur legde zei ze nogmaals dat ze het een heel mooi boek vond.
Daarna was het tijd voor foto's. Ze vroeg ook nog of Hendrik het leuk zou vinden om er bij te komen staan. Gelukkig wilde hij dat wel!









Nog even de foto's van de Disney fotograaf.


 




Oh wat een leuke ontmoeting. En wat 'n mooie en lieve Aurora ook! Helemaal blij verlaten we het princess pavillion. We bekijken nog snel de foto's van de Disneyfotograaf en merken dat de prinses in het andere kamertje Sneeuw Witje was. We besluiten om de foto's later op de dag te kopen.

Online friends meet in real life!

Eens buiten regent het nog steeds. We hebben nog even de tijd voordat we met Patty afgesproken hebben aan het kasteel. We besluiten alvast richting het kasteel te gaan. Groot is dan ook onze verrassing wanneer we er niet binnen kunnen. Er staat wat te gebeuren op Central Plaza en daardoor is het hele kasteel gesloten. Jammer! We lopen rond en besluiten om links van het kasteel te wachten. Hopelijk kunnen we Patty vinden op deze manier.

En ja hoor, dat lukt al snel! Ik herkende haar onmiddellijk. Na even in de regen gekletst te hebben, besluiten we om onder de poort naar Adventureland te gaan. Grappig, op exact dezelfde plaatsen (kasteel en poort Adventureland) hebben we vorig jaar Renata & familie ontmoet.
Het klikte ook meteen met Patty! Jammer van het weer en jammer dat we niet meer tijd hebben. We kletsen nog even verder en uiteraard worden er ook foto's gemaakt.




Patty biedt aan om ook nog enkele foto's van Hendrik en mij te maken. Altijd leuk! Dank je wel daarvoor.



We nemen afscheid van Patty en bekijken even wat we gaan doen... en dat wordt al snel duidelijk... winkeltjes kijken!
We verkiezen de Arcade boven Main Street, zo worden we alvast even niet nat. Een andere optie is alvast iets eten bij Casey's Corner, maar die zat al goed vol. Begrijpelijk natuurlijk... het is even na 12 en het regent. Toch maar winkeltjes kijken dan. We kopen niets, maar Hendrik laat wel vallen dat hij graag een Disney servies zou hebben. Niet deze keer, maar de volgende keer. We kijken alvast rond naar wat de mogelijkheden zijn en naar wat onze smaak is.

Finally... Duffy!

Om 13 uur zou Duffy buiten komen. Het is 10 voor 1 wanneer we besluiten alvast een kijkje te gaan nemen. Duffy is ondertussen één van Sarahs favoriete characters, maar helaas hebben we nog niet de mogelijkheid gehad hem te ontmoeten. We hopen dus dat er vandaag verandering in gaat komen. En ja hoor, we hebben geluk. Daar is hij dan.
We laten enkele kinderen voor gaan en dan is het eindelijk zover... knuffeltijd met Duffy. Duffy zelf is helemaal blij wanneer hij mijn Duffy ziet en gaat er mee spelen en knuffel. Lief!






 

Aaah super! Mijn dag was al fantastisch, maar nu kon hij echt niet meer stuk. Helemaal happy verlaten we het Disneyland park en lopen nog even naar de Studios.


Wordt vervolgd.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...