Thursday, December 11, 2014

DLP Enchanted Christmas: Zaterdag 22.11.2014 - Deel 9

Allereerste ritje van de dag!

Om 10 uur gaat dan eindelijk de poort van Frontierland open. We zetten koers richting Big Thunder Mountain. Hoe we het gedaan hebben weet ik niet, maar we komen bijna als eerste toe bij de attractie.
De CM van dienst begeleidt ons en een hele reeks anderen mee naar het begin van de attractie. En zo kunnen we plaatsnemen in het allereerste ritje Big Thunder Mountain van de dag.
Nadien zien we dat de wachtrij reeds 40 min. bedraagt! Wow, is dat even geluk hebben.








Hihi, het eerste ritje van de dag!


Foto van de photopass.


Meeting Santa Claus?

Terwijl Hendrik de foto op de photopass laat zetten, ga ik even een kijkje nemen bij het dorp van de kerstman. Op het programma staat dat Santa Claus pas zou komen om 11.30 uur, maar op het bord bij het kerstdorp staat 10.30 uur. Er heerst wat verwarring en iedereen begint een rij te vormen.
Ook ik ga in de rij staan. Even later wordt de verwarring opgehelderd en wordt er gezegd dat Santa Claus inderdaad pas om 11.30 uur komt en niet om 10.30 uur zoals hier wordt aangegeven.
We besluiten om toch maar niet te wachten en later nog eens terug te komen.

Going on an adventure.

Hendrik wil graag nog even over de hangbrug lopen in Adventureland, dus dat is iets wat we nu gaan doen. Ondertussen maken we nog wat foto's van de omgeving.







Yo Ho! Yo Ho! A Pirate's Life For Me!

Daarna is het tijd voor de volgende attractie. Pirates Of The Caribbean. Hij blijft leuk! Ook hier laten we de foto weer op de photopass zetten.



Prinsessen promenade of toch maar niet?

Nadat we de Caribbean verlaten hebben, verlaten we ook Adventureland. Via Fantasyland willen we naar de Castle Stage lopen. Onderweg zien we dat de wachttijd voor Anna & Elsa reeds 240 minuten bedraagt en het is amper 10.30 uur! Ook bij It's A Small World is het een drukte van jewelste!




Wanneer we bij de Castle Stage komen, schrikken we ons rot. Alles staat vol en we kunnen geen mooi plaatsje meer vinden. Pff! Wat een drukte. En het is nog ruim een uur voordat de show begint.
We besluiten om vandaag de Princess Promenade over te slaan en deze morgen te bekijken. We verlaten het park en gaan naar de Studio's. Hopelijk hebben we een beter plekje voor Stars & Cars.

Meet & Greet with your favorite Stars!

En ja hoor, we hebben geluk. We zijn nog ruim op tijd voor Stars & Cars en we kunnen er nog een mooi plekje uit kiezen.
Maar ook hier belooft het druk te worden.
Na een 40tal minuutjes te hebben gewacht, zijn ze daar dan eindelijk... een stoet van characters die klaar staan om handtekeningen uit te delen en met je op de foto te gaan. Het zijn er te veel om op te noemen!





Om te beginnen, krijgen we een high-five van Tigger.




Het eerste character dat al rennend onze kant op komt is Emile. Van op een afstand zit hij al te wijzen naar me en komt dan ook recht op me af. Ik word overvallen met een hele dikke knuffel!! Aaaah, Lief!!
Deze Stars & Cars kan nu al niet meer stuk. Jaja, dit kleine ratje heeft mijn hart gestolen.








Het wordt drukker en drukker en langs links en rechts probeert men voor te steken en te duwen. Er wordt zelfs aan mijn haren getrokken. Maar we trekken het ons niet aan en genieten van de characters.

Na Remy is het Captain Hook die voorbij komt. Ik vraag of hij met me op de foto wil gaan, maar daar moet hij toch eens diep over nadenken. Haha. Uiteindelijk wil hij toch met me op de foto.


 





We krijgen best wel wat characters te zien en wanneer ze weer weg gaan, worden we nog getrakteerd op een showtje van Jafar en Genie. Genie heeft de staf van Jafar te pakken gekregen en wil hem niet terug geven. Arme Jafar doet zo zijn best, maar Genie is hem steeds te slim af!







Blockbuster Café

Na de Stars & Cars is het tijd om wat te gaan eten. We willen iets kleins gaan eten in het Blockbuster Café. Hier zijn we in mei de eerste keer gaan eten en dat is toen zo goed bevallen, dat we hier nogmaals willen eten.
Hendrik neemt de Bruschetta en ik neem de Croque Monsieur. Beiden smaken erg lekker. Het is de eerste keer dat ik een Croque Monsieur neem in Disneyland, maar het is zeker niet de laatste keer.


Zo, we kunnen er weer tegen!

Wordt vervolgd.


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...