Saturday, October 8, 2011

DLRP October 4th (Part I)

From Tuesday till Friday we went to DLRP to celebrate my birthday. Here you'll find my tripreport. I'm writing it in Dutch, that's a lot easier for me. For all of you that don't understand Dutch, I hope the photos (And there are A LOT of them) speak for themselfs. Enjoy!

Dag 1: Dinsdag 4 oktober



Na een korte nacht liep op 4 uur de wekker af. We waren nog moe, maar opstaan was geen enkel probleem. Nog snel even douchen en wat eten. Om 4 uur 58 vertrok dan onze trein naar Brussel. Zonder vertraging kwamen we in Brussel aan. Daar gingen we eerst even naar toilet en wat eten. We hadden ongeveer 1,5 uur de tijd.


Ook de TGV naar Marne-La-Vallée Chessy was netjes op tijd. Om half 10 waren we dan eindelijk in Disneyland Parijs! Eindelijk. Ik heb er lang naar uitgekeken.


Wat nu volgt is een reisverslag met vele foto’s van onvergetelijke momenten… just like we dreamed it!
 
In de trein naar Brussel rond 5 uur.

In de TGV richting Marne La Vallée.

Aangekomen in Disneyland gingen we eerst onze bagage in het hotel afzetten. We liepen langs de Village naar New Port Bay Club. Dit was ons hotel. Ik vond het behoorlijk druk in de Village, drukker dan ik had verwacht.

Aangekomen in ons hotel, gingen we eerst inchecken. Dat verliep gelukkig vlotjes. We zagen Kapitein Haak poseren en handtekeningen uitdelen. Er stond gelukkig geen lange rij. We besloten om toch maar even eerst de rugzak bij het bagage depot achter te laten en daarna terug te komen. Terug op de fotolocatie was Kapitein Haak vervangen door Goofy. Geen probleem! De rij was niet lang, dus aanschuiven maar. Na een 10tal minuten was het mijn beurt al.
 

Nog even een fotootje van de wereld en daarna op naar het park. Weer langs de Village. Mijn vermoeden was terecht… het was vrij druk in het park. We besloten om nog niet te veel foto’s te maken. We zouden toch gebruik maken van de extra magische uren, dus we hebben nog tijd genoeg om Main Street te fotograferen.
Op naar Discoveryland dan. Eens kijken of er een lange rij bij de Space Mountain staat. We passeren eerst Buzz Lightyear Laserblast en zien dat er maar een wachttijd van 5 minuten is. Dan doen we die maar eerst even.
Het is voor ons beiden de eerste keer dat we Buzz doen, maar ik weet wel wat voor iets het is. Hendrik zag het gelukkig ook wel zitten.
Na een rondje Buzz was ik de uiteindelijke winnaar!

Mijn score.
Die van Hendrik.

Daarna op naar Space Mountain. Ook hier maar een wachtrij van 10 minuten. In de wachtrij denk ik nog…Aaaah, nu voel ik me pas echt in Disneyland! Helaas, het geluk is van korte duur… Space Mountain heeft een storing en we moeten de rij verlaten. Jammer, maar we zijn hier nog maar pas, hopelijk kunnen we op een later tijdstip toch nog met een raket naar de maan!

Nog even een fotootje tussendoor...


We lopen dan even naar Nautilus… (een walk-through attractie gebaseerd op het boek 20.000 mijlen onder de zee van Jules Verne) om wat foto’s te maken.
Bij Star Tours stond ook maar een wachtrij van 10 minuten. Dus proberen we die. Mijn pa en ik zijn beiden Star Wars fans, dus wij vinden deze simulator alvast geweldig. Ik leg Hendrik uit wat Star Tours is en doet en ik gok dat hij hem ook wel weet te appreciëren. En ja hoor, hij vond het een leuke attractie.


Na Star Tours hadden we Discoveryland wel gehad voorlopig, dus liepen we Fantasyland in via het kasteel. We konden het toch niet laten om wat foto’s te maken. Onderweg kwamen we nog Lady Tremaine, Drizella en Anastasia tegen.
Alvast wat Halloween decoratie.

Aan Alice’s Curious Labyrinth zien we alvast nog een character… The Mad Hatter. En laat die nu net in mijn top 5 van favoriete characters staan! Hij had het gelukkig niet druk, maar de attendant zei dat zijn set nog maar enkele minuten zou duren. Nog 3 vrienden kregen de kans bij hem te komen en ik was er eentje van.

Ik had een handtekeningenboekje gescrapped dat ik wilde laten signeren door de verschillende characters. Ik haalde mijn boekje boven en gaf het aan Mad Hatter. Toen hij mijn zelfgemaakte boekje zag zei hij ‘Oh wow’. Ik zei tegen tegen hem dat ik het zelf gemaakt had en hij reageerde met een “I’m impressed”. Hij vroeg nog of hij er even in mocht bladeren. Ja, natuurlijk mag dat! Toen hij Alice haar naam zag staan zei hij dat zij er vandaag niet was. Ze was met de Queen Of Hearts naar een Show van Dr. Facilier gaan kijken. Waarna er nog een hele warrige uitleg volgde. :-) Ik zei nog: “Maybe tomorrow”. Waarop hij vroeg of ik morgen ook nog in het park zou zijn.

Hij tekende nog mijn boekje en we maakten nog enkele foto’s.

Mijn eerste character ontmoeting die dag (en dan nog met één van mijn favorieten) was alvast een geweldig! Mijn dag was al geslaagd!

Een verwonderde Mad Hatter.
Ondertussen hadden we honger gekregen en we liepen naar Frontierland richting Fuente Del Oro voor Fajitas. We zagen dat Big Thunder Mountain het niet deed… balen! Ook dat wordt niets dus. Helaas was ook Fuente Del Oro gesloten. Dan maar door naar Adventureland. Eens kijken of we daar wat te eten konden vinden. Ja hoor, Hakuna Matata was open en we bestelden beiden een menu met kip en Hakuna Matata frietjes. Best wel lekker eigenlijk en helemaal niet zoals we gewend zijn.
 

Nog meer Halloween decoratie.

We waren nu toch in Adventureland, dus deden we ‘een rondje Adventureland’… Pirates dus! Ook hier weer bijna geen wachtrij. Gelukkig.
Na Pirates weer naar Fantasyland. De wachtrij voor Rapunzel was niet lang en ik wilde natuurlijk nog wel een extra handtekening voor mijn boekje, dus we besloten hier even te wachten. Rapunzel nam even een pauze en na 10 minuten was ze er weer. Deze keer had ze Flynn meegenomen die de wachtrij ging amuseren. Ik gaf hem mijn boekje en ook hij keek vol verwondering. Ook tegen hem zei ik dat ik het zelf gemaakt had waarna een ‘Oh WOW’ klonk. Ook hij ging er in bladeren. Natuurlijk mocht er een foto niet ontbreken.

In de wachtrij voor Rapunzel.
Niet veel later was het dan mijn beurt bij Rapunzel. Oh wat was ze lief! Ook zij zei ‘Oh wow’. Toen ik zei dat ik het zelf gemaakt had, ging ze ook in het boekje bladen. Ze zei dat ze al veel gezien had, maar ze had nog nooit iemand ontmoet die zelf handtekeningen boekjes maakte. Toen we afscheid namen na de foto zei ze nog: “It’s really beautiful”.
 
Maar een paar meter verder stond het volgende character al te wachten. Clopin uit de Klokkenluider van de Notre Dame. Ook hij was onder de indruk van het boekje en ging er in bladeren.
 
Nu was het tijd om wat attracties te doen. Te beginnen met Dumbo en 2 rondjes It’s A Small World. (Let op, nu komen er heel erg veel foto's).

Ik was heel verbaasd dat Alice’s Curious Labyrinth open was. Ik was namelijk in de veronderstelling dat dit niet het geval zou zijn. Dus ook die pikten we nog even mee. Je weet maar nooit!
Na het labyrinth was het tijd om gaan klaar te zitten voor de parade. Maar dat stukje komt later!



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...