Thursday, October 24, 2013

Disneyland Paris: Vrijdag 11 oktober 2013 - Deel 13

What to eat?

Na de parade bleef de vraag... waar gaan we iets eten?
Ik wilde graag de Buzz Lightyear Pizza Planet eens doen. Vol goede moed verlieten we Fantasyland en gingen we op weg naar het uiterste hoekje in Discoveryland. Helaas, deze was gesloten.
Bij Annette's hadden we al 2 keer gegeten deze week, dus dat werd hem niet.
Ik wilde kijken of we bij Plaza Gardens konden eten, maar Hendrik had niet veel honger. We vonden het een beetje zonde om voor een buffet te kiezen, als je eigenlijk niet veel trek hebt. Op een ander keertje dan maar. 
Hendrik wist dat ik graag pizza wilde, dus stelde voor om naar Bella Notte te gaan. Hij zelf was is geen fan van dit restaurantje. Vorige keer was dit voor hem tegengevallen. Het ging toen allemaal enorm traag. Hij vond het eten niet lekker en koud, maar wilde toch gaan omdat hij dacht dat ik dit graag wilde.

Eenmaal toegekomen bij Bella Notte bleek het er enorm druk te zijn. Het restaurant zelf was maar voor de helft geopend en alle beschikbare tafels waren bezet. Hendrik ging aanschuiven, terwijl ik op zoek ging naar een tafeltje. Na enkele minuten kwam er een tafeltje vrij. De mensen voor mij vonden het niet nodig om af te ruimen en lieten hun troep staan. Ik zette alles netjes bij elkaar en probeerde de tafel ietwat schoon te maken. De tafel en de grond waren vies en plakkerig.
Nee, hier wilde ik toch liever niet eten.
Ik nam onze spullen en haastte me naar Hendrik die bijna op het punt stond te bestellen. Ik zei dat ik hier toch niet wilde eten en we verlieten het restaurant.

Wat gaan we dan wel doen?
Ik wilde Frontierland wel in trekken en kijken of we daar bij de Cowboy Cookout Barbecue of Silver Spur Steakhouse iets konden eten. Beide restaurants waren nieuw voor ons, maar ik had echt geen zin in Bella Notte.

In Frontierland aangekomen valt de uiteindelijke keuze niet op Cowboy Coukout Barbecue of Silver Spur Steakhouse, maar op The Luckey Nugget Saloon. We hadden niet erg veel verwachtingen, maar wow, wat is het heerlijk meegevallen... het thema, het eten, het decor, de sfeer... alles. We vonden het heel erg jammer dat we dit restaurant nu pas, na al die jaren dat we in Disney zijn geweest, pas ontdekken. Ik durf zo ver te gaan, dat dit restaurant mijn nieuwe favoriet geworden is.

Je kiest eerst wat je wil eten en drinken en je betaalt onmiddellijk. Hendrik koos voor de Pork spare ribs with barbecue sauce, fries and onion rings, een cola en een Vanille Ice Cream Sundae met Brownie. Ik koos voor de Fish 'n' Chips, een Sprite en een Vanille Ice Cream Sundae met caramel.
We moesten even wachten en werden dan naar onze plaats begeleid.

We zaten midden in "de ring", niet ver van het podium, waar een live band stond te spelen. We zaten nog maar net en ik wist nu al dat ik niet weg wilde. Heerlijk! Het eten was ook erg lekker en het dessert 'to die for'. Wat 'n aangename verrassing.

Live-band. En let vooral op de mooie tekening achterin.


 



De bar.


Hendrik zijn ribbekes met sla-tje en onion rings.
 
Mijn fish 'n' chips.
Moet je dus voor naar Disney komen om de eerste keer fish 'n' chips te eten!

Hendrik zijn ijsje met brownie.

Mijn ijsje met caramel én nootjes.


Nog even tijd voor Dreams

We hebben nog ongeveer 1,5 uur de tijd voordat Dreams begint en we besluiten om nog een attractie mee te pikken. Phantom Manor is nu wel open, dus dat wordt 'm. We hoeven niet lang te wachten en kunnen bijna onmiddellijk binnen treden in het huis van de familie Ravenswood.
Ik heb absoluut niets met spookhuizen, maar deze vind ik wel heel erg leuk. Leuk detail was dat nu de spookjes op het einde van de rit het wel deden.
Nadien liepen we, naar goede gewoonte, nog even langs Boot Hill.





 









Na een rondje Phantom Manor en Boot Hill gingen we terug naar het kasteel om een plekje te zoeken voor Dreams.

Wordt vervolgd.


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...