Sunday, May 25, 2014

DLP Swing Into Spring: Woensdag 21.05.2014 - Deel 2

Jiha! Nieuw paspoort!

Na de geweldig leuke Welcome To Spring show en de ontmoetingen met de dansers is het tijd voor wat anders. Vandaag is het de laatste dag dat onze jaarkaart geldig is, dus we mogen absoluut niet vergeten hem te verlengen. En dat is exact wat we nu eerst gaan doen. Via Mainstreet wandelen we naar het BPA, het Bureau Passport Annuel. We worden onmiddellijk verder geholpen. Wat 'n geluk!
We worden geholpen door een CM in training, waardoor het allemaal wat trager gaat. Op zich geen probleem. Ze moet het tenslotte ook leren.
Na een klein kwartiertje staan we weer buiten. MET nieuwe jaarkaarten die maar liefst 18 maanden geldig zijn. Zalig!


It's A Small Small World

Met de nieuwe jaarkaarten op zak zetten we koers richting Fantasyland. De wachtrij bij It's A Small World is vrij klein. Zeker als je de buitenste kant van de rij neemt. We gaan snel in de rij staan en kunnen vrijwel doorlopen tot het einde.

Nog snel even een foto van onszelf en weg zijn we...





 
 
















































Meer characters!

Wanneer we It's A Small World buiten komen, zien we in de verte Eeyore en Pluto staan. We sluiten snel aan in de rij en het duurt niet lang of Eeyore plukt me er uit. Hij pakt me bij m'n hand en krijg een knuffel. Wat is het toch een lief ezeltje!


 


Pluto heeft het wat drukker en hij houdt er niet van dat mensen te dicht komen staan. Hoezo er worden nu rijen gemaakt? Pluto zet het op een loopje naar de andere kant. Hij gebaart dat hij wil werken met halve cirkels om het gedrum, geduw en getrek te voorkomen. Iets wat ik zelf een prima idee vindt. Hij begint midden in de cirkel, waardoor ik als 3e aan de beurt ben.



 
To the moon and back.

Nadat we afscheid hebben genomen van Pluto, is het tijd voor wat anders... tijd voor wat actie en avontuur. We verlaten Fantasyland en trekken naar Discoveryland voor een ritje naar de maan met Space Mountain. De wachrij is maar 5 minuten, wat wil zeggen dat we kunnen doorlopen tot aan de trap naar beneden. Heerlijk!
Niet veel later is het zover. 5... 4... 3... 2... 1... Off we go!





Hendrik maakt er een sport van om gekke bekken te trekken.

To infinity and beyond!

Na mijn favoriete attractie, is het de beurt aan één van Hendrik zijn favoriete attracties... Buzz Lightyear Laser Blast. Natuurlijk fotograferen ook weer even de wachtrij (ook al hebben we dat al zo vaak gedan). Het is en blijft dan ook een leuke wachtrij.




















Zoals gewoonlijk is het Hendrik die wint.
Ik bak echt niets van deze attractie.




The Wildest Ride In The Wilderness

Tijd voor nog meer avontuur, maar dan met Big Thunder Mountain, Hendrik zijn andere favoriete attractie. We verlaten Discoveryland en trekken naar Frontierland. We hebben geluk, ook hier maar een wachtrij van een kwartier en voor we het weten maken we ons klaar voor the wildest ride in the wilderness.




Ook hier weer gekke bekken!


Yo Ho! Yo Ho! A Pirate's Life For Me!

Na het ritje verlaten we Frontierland en nemen even een kijkje in Adventureland. Hier zijn we nog niet geweest. Nu we hier toch zijn pikken we ook ineens Pirates Of The Caribbean mee. Ook nu kunnen we weer doorlopen tot het einde van de wachtrij. Dit gaat snel! Onderweg maken we nog even wat foto's van het schip van kapitein Haak.


Meer attracties.

De attracties gaan goed en we hebben al onze favorieten al gedaan. Terug aangekomen in Fantasyland rusten we even uit op een bankje. Het is behoorlijk warm geworden (voor mijn doen toch... ik kan niet goed tegen de warmte).
Nu we hier toch zijn gaan we op bezoek bij the Mad Hatter en laten we ons draaien in the Tea Cups.



 
 

 
 
Na de Tea Cups is het tijd voor weer wat anders. Les Pays Des Contes De Fées is open. Als kind was dit één van mijn favoriete attracties. Ook al kan de attractie nu hier en daar een likje verf gebruiken, als deze attractie open is, dan wil ik hem toch graag gedaan hebben. Nostalgie ten top!
Ondertussen had Fioon me nog gesmst dat ze Russel gespot had, maar door een slecht bereik van mijn gsm heb ik de sms te laat ontvangen. Jammer maar helaas niets aan te doen.






















Star Tours

We hebben nog even tijd tot de parade begint, dus tot slot doen we nog even Star Tours. Eigenlijk is dit een attractie die we bijna nooit doen. Hendrik vindt hem echt niet omdat hij erg schokt, maar ik als Star Wars fan vindt hem wel leuk. Gelukkig kan ik hem deze keer wel overtuigen. Ook hier weer een korte wachtrij.  Eenmaal uit de attractie herinnert hij zich weer waarom hij deze attractie niet leuk vindt.





Wordt vervolgd.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...