Friday, December 6, 2013

Disneyland Paris: Zaterdag 23 november 2013 - Deel 11

Meeting Royalty

De cavalcade is prachtig en we hebben er echt van genoten. Ik weet nu al dat ik hem morgen opnieuw wil zien. Maar first things first... Een dag in Disneyland is niet compleet zonder een bezoekje aan het Princess Pavilion. Het is daarbij ook nog eens heel erg koud. Het ideale moment dus om de prinsessen een bezoekje te brengen.

De rij is 75 minuten, maar we hadden ons wel aan zoiets verwacht. Het is tenslotte weekend. Het Princess Pavilion is echter echt wel het enige waarvoor ik zo lang in de rij wil staan. Dus huppakee, snel naar binnen. Gelukkig is wachten in het paviljoen echt geen straf. De wachtrij is zo mooi gemaakt.

We discussiëren een beetje over welke prinses we willen zien. Mijn favoriete prinses is Belle, maar we hadden geluk dat we ze gisteren al ontmoet hebben. Ik had ook graag Snow White ontmoet omdat het al van 2011 geleden was, maar ook hier hebben we geluk gehad door haar te kunnen ontmoeten in de Studio's vanochtend. Ook Tiana hebben we al een tijdje niet meer ontmoet in het paviljoen, dus ik ging voor Tiana.
Hendrik wilde graag bij Rapunzel zien.

Verder was het kleine Spaanse meisje achter mij een beetje verliefd op me. Ze vroeg constant om m'n aandacht en zat me te kietelen. Grappig!
Langzaam maar zeker kwamen we dichterbij. Op het einde van de rij vroeg de CM ons weer of het onze eerste keer in het Princess Pavilion was. Nee hoor. We vertelden dat we hier al vaker waren en dat we, als het enigszins mogelijks was, graag bij Tiana of Rapunzel terecht zouden komen.

Spannend! We wisten al van het Canadese koppel voor ons dat Cinderella niet aanwezig was. Jammer, want haar had ik ook wel graag willen zien.
Maar goed, we moesten nog héél even wachten en dan kwamen we terecht bij... Rapunzel!

Rapunzel was erg lief en wilde weten hoe ik heette en of zij het eerste character was dat ik ontmoette vandaag.
Nee, dat was het niet. Ik vertelde kort dat ik vanochtend in het Disneyland Hotel Eeyore al gezien had. Die vond ze zelf sweet! En natuurlijk Pinocchio. Die vond ze heel erg cute.
Ze wilde ook weten wat we vandaag al gedaan hadden, dus ik vertelde dat we net de Christmas Parade gezien hadden. Ze wilde weten wat we er van vonden en of we sneeuw hadden. Maar helaas, deze keer geen sneeuw gezien.
Toen was het tijd voor foto's. Natuurlijk wilde Hendrik deze keer ook mee op de foto.




 


Toen we afscheid namen van Rapunzel vroeg ze nog of we vanavond naar haar in de parade komen kijken. Tuurlijk, dat willen we niet missen. En toen was het echt tijd om afscheid te nemen. Tot later Rapunzel.

Indiana Jones... of niet?

Na de ontmoeting met Rapunzel was het tijd voor wat anders. We gingen eerst een kijkje nemen bij Big Thunder Mountain, maar die had een wachtrij van 55 minuten. Dat vonden we toch ietsje te lang.

Dan maar verder naar Adventureland, eens kijken of de wachtrij bij Pirates wat korter is. Helaas, Pirates Of The Caribbean is buiten gebruik.
We besluiten om eens een kijkje te nemen bij Indiana Jones Et Le Temple Du Péril... Hier was de wachtrij 45 minuten. Dat vonden we nog net te doen.
We hebben deze attractie nog nooit gedaan. Ik hou niet zo van overkop gaan in buitenlucht. Maar laatst in Bellewaerde ben ik ook in een attractie gegaan die overkop ging en dat ging prima. Dus waarom niet eens Indiana Jones proberen? Met een klein hartje stappen we beiden de wachtrij in.

We hebben ons zeker niet verveeld. De wachtrij is echt super leuk aangekleed.
Na een 45tal minuten is het dan onze beurt.
Ik heb ook nog eens last van hoogtevrees, dus het naar boven gaan van het karretje vond ik echt verschrikkelijk. Verder was de attractie best ok, niet wow, maar gewoon ok. Hij had voor ons wat sneller mogen gaan en wat langer mogen duren.
Conclusie: leuke attractie, maar zeker geen favoriet.

Toen we weer buiten kwamen, stond de wachttijd op 55 minuten. We hebben dus geluk gehad!

























La Descente

Het was bijna tijd voor La Descente en we haasten ons van Adventureland naar het Disneyland Hotel.
We zetten ons nog even in de lobby en voor we het wisten was het zover... La Descente. Ik wilde niet te lang blijven, want ik natuurlijk wel een leuk plekje voor de parade. Maar goed, zo ver zijn we nog niet. Eerst nog heel even genieten van de show en de characters.
De characters die er bij waren, waren Goofy, Pinocchio, Genie, Mickey en de laatste weet ik niet meer helaas!

Ik wilde graag een foto met Goofy in zijn gewone outfit, maar snel even knuffelen met Pinocchio, die er maar eenzaam bij stond.


En daarna naar Goofy.


Toen was het tijd om het hotel te verlaten... favoriete paradeplaatsje, here we come!

Wordt vervolgd...

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...