Monday, October 8, 2012

DLP - October 4th 2012 (Part I)

Donderdag 4 oktober 2012, het begin!

Eindelijk was het zover. We gaan naar Disneyland. De wekker liep om 5 uur af. Gaap! Het duurde niet lang voor we beseften dat we eindelijk naar het huis van de muis gingen. Nog snel even douchen, een kop koffie en we konden vertrekken.
Het regende al van woensdag en nu regende het nog steeds. Dat beloofde niet veel goeds. Ook was het spannend of we een trein naar Brussel zouden hebben of niet. De dag voordien staakte de NMBS. We waren gaan informeren of de eerste treinen de dag nadien wel reden, maar dat konden ze ons niet garanderen. Het lot was ons goed gezind, de staking van de dag voordien was opgelost en de trein van 6.04 uur reed!

's morgens vroeg in de trein naar Brussel.

De trein vertrok op tijd en om iets voor half 8 stonden we in Brussel. Nog snel even eten (2 warme wafels, een espresso voor Hendrik en een café latté voor mij). Om half 9 vertrok dan onze TGV naar Parijs. Eindelijk…! De rit duurde ongeveer 2 uur en iets voor 11 stapten we uit in Marne-La-Vallée Chessy. De vakantie kon beginnen.

in de TGV naar Marne-La-Vallée.
We hadden al snel de busservice naar het hotel waar we verbleven, Sequoia Lodge. Nog eerst een stop bij Hotel New York en na 5 minuten konden we de bus uit. Het inchecken verliep vlot, de kamer was nog niet klaar, maar we konden de bagage alvast achterlaten in het bagagedepot.
Op het eerste zicht waren er geen characters in het hotel te bespeuren, maar toen we na een toiletstop richting Lake Disney wilden gaan, zagen we Goofy staan. Het was al snel onze beurt voor een foto. Dat ging vlot. En nu op naar het park.
Let the fun begin!
In het park werden we overdonderd door de mooie Halloweenversieringen. In het begin van Main Street aan de Discovery Arcade stond Goofy weer. Deze keer met z’n Candy Machine. De rij was niet lang dus we besloten aan te schuiven. Na een 10 tal minuutjes was het onze beurt om te knuffelen met Goofy. We kregen  van de Disney-fotograaf een kaartje. Op dit kaartje werden de ganse dag foto's bij gezet, die we dan op het einde van de dag konden bekijken en eventueel kopen.
Eén van  de vele decoraties op Main Street.

Foto gemaakt door de Disney fotograaf (ingescande foto).

We wandelden door Main Street richting kasteel. Wat een heerlijk gevoel om weer in Disneyland te zijn. Al wandelend bewonderden we de mooie versieringen. We waren Main Street nog niet uit of we zagen het 20th Anniversary treintje al aangereden komen. Dit zag er super uit. De outfits van Mickey en co zijn erg geslaagd voor de 20ste verjaardag. Ook de eerste foto’s van het kasteel worden gemaakt.

Op de planning stond lunch bij Hakuna Matata. Deze bleek helaas niet open. We maakten nog wat foto’s van de omgeving (onder andere van de Robinson Tree).

We besloten dan maar om terug te keren naar Main Street. Het werd Casey’s Corner voor de lunch. Hier hadden we beiden nog niet gegeten. Er was geen wachtrij. Heerlijk! Hendrik koos de Giant Hot Dog en ik koos voor de kip nuggets met friet. We deelden samen een grote Sprite.

Happy Halloween!

Na het eten doken we Frontierland in. Eens kijken of we Jack en Sally kunnen spotten. Aangekomen aan de Phantom Manor zien we niet alleen Jack en Sally staan, maar ook Minnie in haar Halloween outfit. De rijen zijn nergens lang, dus we besluiten om eerst Minnie een bezoekje te brengen. Na enkele families is het onze beurt voor een foto en handtekening in mijn boekje. Ze is aangenaam verrast door mijn zelfgemaakte boekje en geeft er achteraf nog een kusje op. Erg lief!

We lopen verder en gaan in rij staan voor Jack en Sally. De rij is niet lang, maar we zullen nog even moeten wachten. Jack en Sally nemen een kleine pauze. Na enkele minuten komt Jack terug, helaas zonder Sally. Al snel is het onze beurt. Ik toon Jack mijn zelfgemaakt handtekeningenboekje met een pagina speciaal voor hem. Hij vond zijn foto leuk en keek vol bewondering toen ik zei dat ik het zelf gemaakt had. Nog even pauzeren voor een leuke foto en we gingen weer verder.

Eén van de foto's van de Disney-fotograaf.

Bij de Haunted Mansion stond geen wachtrij, dus besloten we deze te doen. Erg leuke attractie blijft het.

Van aan de voordeur van the Phantom Manor heb je een mooi zicht op Big Thunder Mountain.

Na de Phantom Manor verlieten we Frontierland, welke trouwens heel erg mooi versierd is voor Halloween. We vonden de pompoenmannetjes nog mooier dan de spookjes in Main Street. Weer aangekomen aan het kasteel wilde Hendrik de draak wel eens zien. Dit was de 3e keer dat hij in Disneyland was en hij had de draak nog nooit gezien. Dit werd dus de volgende halte.

Meeting Royalty
In Fantasyland gingen we eerst kijken naar de wachtrij voor de prinsessen. 30 minuten maar! Dit werd aanschuiven dus. We namen ook de tijd om de mooie wachtrij te fotograferen.
We kwamen terecht bij Tiana, die aangenaam verrast was door mijn boekje. Toen ik zei dat ik het zelf gemaakt had, begon ze er in te bladeren. Ze vroeg mijn naam, waar ik vandaan kwam en wat ik allemaal al gedaan had vandaag. Ze was heel erg lief!

2 foto's van de Disney fotograaf.

Zo, dit was alvast een hoogtepunt van de vakantie. Wanneer we weer buiten waren merkten we dat de wachtrij ondertussen opgelopen was tot 60 minuten. We hebben dus geluk gehad.
Aangezien we nu toch in de buurt van It’s A Small World waren, besloten we deze eerst te doen. De wachtrij was 10 minuten, maar we konden zo doorlopen en plaatsnemen in een bootje.

Nog even snel een foto maken aan het einde van de boottochtje.
to be continued...

4 comments:

1. Het ziet er naar uit dat je een geweldige vakantie hebt gehad! Nog gefeliciteerd met je verjaardag!

ReplyDelete
  2. Geweldige foto's!!!! Ben zeker benieuwd naar meer. Je straalt echt op de foto's dus ik ga er van uit dat je een top tijd hebt gehad!

3. I'm not sure which Disneyland you're at - bing won't let me translate, but I'm so jealous! you look like you're having a wonderful time! enjoy yourselves!

4. Hi Stacey,

I'm so sorry that I'm writing it in Dutch, but it's so hard to translate everything to English. But I do hope the photos speak for themselves.
    And just to let you know, we were in Disneyland Paris.

Love,
    Sarah

ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...